Pozicioniranje modnih marki traperica na hrvatskom tržištu odjevnih proizvoda

Autor(i)

  • Miroslav Tratnik Tekstilno-tehnološki fakultet Sveučilišta u Zagrebu, Zavod za odjevnu tehnologiju, Zagreb, Hrvatska
  • Dubravko Rogale Tekstilno-tehnološki fakultet Sveučilišta u Zagrebu, Zavod za odjevnu tehnologiju, Zagreb, Hrvatska https://orcid.org/0000-0002-3104-8096
  • Darko Ujević Tekstilno-tehnološki fakultet Sveučilišta u Zagrebu, Zavod za odjevnu tehnologiju, Zagreb, Hrvatska
  • Maja Stracenski Tekstilno-tehnološki fakultet Sveučilišta u Zagrebu, Zavod za odjevnu tehnologiju, Zagreb, Hrvatska

Sažetak

U radu je ukratko opisan nastanak plavog džinsa i polazni momenti razvoja šivaćih strojeva i proizvodnje denim tkanine. Trend džins odjeće, koji je započeo još polovicom 19. st., kasnije se potvrdio kao fenomen odijevanja. Fenomenologija džins odijevanja postaje vrlo izazovna tema za sociologe, ekonomiste pa čak i političke oponente, posebice u hladnoratovskoj podjeli svijeta. To samo potvrđuje zanimanje i širinu izučavanja različitih aspekata džinsa. Taj svojevrsni fenomen odijevanja, u velikom opsegu proizvodnje, traje sve do današnjih dana. Istaknute su pretpostavke o prihvaćanju modne marke i tržišne tipičnosti odjevnog proizvoda. Za polazni dio eksperimentalnog istraživanja oblikovana je anketna upitnica pozicioniranja marke traperica na hrvatskom tržištu za studente Tekstilno-tehnološkog fakulteta i Agronomskog fakulteta Sveučilišta u Zagrebu. Između više modnih marki traperica koje se najčešće ističu među studentima dvaju fakulteta primarno mjesto pripada marki Levi‘s, zatim marki Diesel pa marki Mustang. I ostale marke poput marke traperica Big Star i Versace studenti navode afirmativno te zajedno s ostalim markama sudjeluju u 23,77 % ukupnih frekvencija.

##submission.downloads##

Objavljeno

2006-05-31

Kako citirati

[1]
Tratnik, M., Rogale, D., Ujević, D. i Stracenski, M. 2006. Pozicioniranje modnih marki traperica na hrvatskom tržištu odjevnih proizvoda. Tekstil. 55, 5 (svi. 2006), 227–237.

Broj časopisa

Rubrika

Izvorni znanstveni rad

Najčitaniji članci istog autora/istih autora

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 > >>